قیمت مفتول مسوار

میزان رضایت مندی شما

مفتول مسوار

یکی از آلیاژ های فلزی نام آشنا و پر کاربرد در زندگی روزمره ما ، آلیاژ مسوار است. پیوتر Pewter ) ) یا مسوار ، یکی از اقسام آلیاژهای فلزی با ترکیبی عمده از دو فلز قلع و مس است این آلیاژ انعطاف پذیر و چکش خوار ، از ترکیب شدن 4 تا 6 درصد مس ، 2 تا 3 درصد آنتیموآن ، 85 تا 99 درصد قلع ، مقدار کمی از بیسموت و گاهی اوقات مقدار کمی عنصر نقره تولید می شود گاهی اوقات درصد مس موجود در مسوار ، می تواند بالا تر رفته و به 72 درصد نیز برسد ، در ادامه قصد داریم تا به شما اطلاعاتی در مورد قیمت مفتول مسوار بدهیم ، با ما همراه باشید.

قیمت ناودانی
قیمت مفتول مسوار

قیمت مفتول مسوار

برای اخذ قیمت مفتول مسوار میتوانید به جدول قیمت مفتول مسوار همین صفحه مراجعه نمایید و یا اینکه با مراجعه به صفحه قیمت مفتول مسوار سایت آهن توری از قیمت روز محصول مطلع شوید.

نقش سخت کننده این آلیاژ ، توسط عنصر مس ایفا می شود و این عنصر باعث سختی بیشتر آلیاژ مسوار گشته و باعث افزایش دوام و مقاومت آن در محیط های کاری خاص میگردد. دلیل این که این آلیاژ نام مسوار را به خود گرفته ، این است که رنگی بین زرد و قرمز یعنی رنگی شبیه به مس دارد. آلیاژ فلزی مسوار نقطه ذوب پایینی دارد که این نقطه ذوب ، حدوداً بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است و به مخلوط دقیق و عناصر فلزی آن بستگی دارد. بنا بر این ، نباید وسایل مسواری را داخل مایکروویو و یا روی گاز و در معرض حرارت بیش از حد قرار دهید زیرا باعث آسیب دیدن وسایل مسواری شما میگردد.

آلیاژ فلزی مسوار آلیاژی محبوب است که قرن ها است از آن استفاده می شود. آلیاژ فلزی مسوار آلیاژی گران بها محسوب شده و بعد از پلاتین ، طلا و نقره ، در جایگاه چهارم قرار دارد. در قرون وسطی ، آلیاژ مسوار ابتدا توسط رومیان و مصری ها و سپس به طور گسترده ‌ای مورد استفاده قرار گرفت.

آهن آلات
مفتول مسوار

در قرون وسطی ، از آلیاژ مسوار استفاده های گسترده ای در خانه های ثروتمندان و کلیسا ها صورت می گرفته و آهسته آهسته برای ساخت وسایل آشپزخانه در دسترس عموم افراد نیز قرار گرفت.

یکی از خواص قابل توجه این آلیاژ ، تیره و کدر نشدن رنگ آن مانند فلز های نقره یا مس است. ولی هنگامی که در معرض هوا قرار بگیرد ، مانند دیگر فلزات به آرامی اکسید شده و زنگ میزند. برای شستشوی ظروف مسواری ، استفاده از ماشین ظرف شویی پیشنهاد نمی شود و بهتر است این نوع از ظروف خود را با مقداری مایع و آب گرم شسته و در ادامه با دستمالی خشک نمایید.

تولید مفتول های مسواری دارای فرایند هایی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مفتول
مفتول مسوار

تهیه و تولید مفتول آهنی یا فولادی اولیه

مفتول مسوار ، همان مفتول آهنی است و فرآیند تولید مشابهی مثل فرایند های مرسوم در تولید سایر مفتول های فلزی را دارا می باشد. پس با توجه به امکانات تولید کننده ها ، می‌ توان از روش های نوردی ، کششی و ….   در تولید این مفتول ها استفاده کرد.

روش تولید این مفتول ها به این صورت است که در آغاز ، این مفتول های اولیه را با مقادیر دقیقی از عناصر اولیه تولید کرده و سپس آن را تحت کشش قرار داده تا به ضخامت های استاندارد و مورد نظر برسد.

اسید شویی و شست و شوی مفتول اولیه

چربی زدایی و ضدعفونی کردن کامل سطح مفتول اولیه ، برای مسوار کردن آن فرایندی واجب است. در این مرحله از تولید مفتول مسوار ، مفتول اولیه را از وان های اسید ، آب و سایر شوینده ها عبور می دهند تا آلودگی ها از سطح آن حذف شده و مفتول اولیه تمیز گردد. این فرایند شست و شو یکی از مهمترین فرآیندهای تولید این محصول است که اگر به درستی صورت نپذیرد ، ممکن است نا خالصی هایی به شکل زنگ زدگی های عمیق که ناشی از سولفات ها ، سولفور ها و کلرید ها هستند ، بر روی سطح محصول باقی بماند. باقی ماندن این ناخالصی ها و زنگ زدگی ها به روی محصول ، باعث می شود که مفتول مسوار بعد از گذشت از وان های سولفات مس ، لکه های سیاه رنگی به خود بگیرد و باعث به وجود آمدن اختلال در فرایند آبکاری در صنایع مختلف شود.

مفتول
تولید مفتول مسوار

آبکاری و روکش دهی با سولفات مس

روکش دهی مفتول های آهنی یا فولادی که اغلب از این نوع از مفتول ها در کشور ما استفاده می شود ، مرحله بعدی این فرایند است. در این مرحله ، مفتول های فولادی و آهنی پس از چربی زدایی و شستشو در وانی از سولفات مس غوطه ور می شوند و به واسطه فرایندی الکتروشیمیایی ، عنصر مس روی مفتول ها نشسته و مفتول های ساده به اصطلاح مسوار می شوند.

شاخه بندی و برش به اندازه های مورد نظر

آخرین فرآیند تولید مفتول های مسوار ، شاخه بندی آنها است. قطر مفتول های مسوار بین ۱.۲ تا ۱۰ میلیمتر متغیر بوده و به شکل شاخه هایی با اندازه های ۵۰ ،۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۳۰۰  سانتی متری و همچنین به شکل کلاف هایی با وزن های ۱۵ ، ۳۰ و ۵۰ کیلوگرمی تولید شده و به بازار عرضه می گردند.

مفتول مسوار ، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد که در ادامه برخی از آن‌ ها را برایتان مثال می زنیم.

از مفتول مسوار در تولید

قطعات فلزی و صنعت خودرو سازی

سیمی کردن دفاتر

ساخت قفسه های آشپزخانه

ساخت قاب عینک

ساختن چوب لباسی و انواع آویز ها

تولید محصولات ریلی

ساخت و ساز در صنایع ساختمان سازی و آرماتور بندی های عمرانی

ساختن کیف و چمدان

جوشکاری فلزات و قطعه سازی

برق کاری و صنایع الکترونیکی و … استفاده های فراوانی می شود و به همین دلیل ، یکی از آلیاژ های فلزی پر کاربرد در صنایع محسوب میگردد.

قیمت این محصول هم بر اساس ضخامت مفتول و همچنین شیوه جمع آوری آن تعیین می گردد ، پس می توان نتیجه گرفت مفتول های با ضخامت و قطر بیشتر ، دارای قیمت بالاتری هستند.

برای انتخاب این محصول نیز ، باید بر اساس نیاز و محل کار خود ، بهترین گزینه را برگزینید تا هم در قیمت نهایی صرفه جویی کرده و هم در هنگام کار به مشکل بر نخورید.

برای اطلاع از قیمت میلگرد به صفحه قیمت میلگرد وارد شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *