قیمت نبشی

میزان رضایت مندی شما

نبشی

به علت نوسانات لحظه ای بازار ، جهت دریافت قیمت نبشی ، با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

 

        نوع نبشی     وزن ( کیلوگرم )       طول ( متر )        ضخامت           قیمت
نبشی 3 7 6 3*3*2.5 15.100
نبشی 3 8 6 3*3*3 15.100
نبشی 4 10.5 6 4*4*3 15.100
نبشی 4 14 6 4*4*4 15.150
نبشی 5 15 6 3*5*5 14.600
سپری 22 6 5 15.100
نبشی آهنی
نبشی آهنی

نبشی

نبشی ها قطعات فلزی هستند که نه تنها در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند بلکه در وسایل زندگی عادی و روزمره ، همچنین متصل کردن پل‌ها به ستون‌ها و صفحات به ستون‌ها نیز بسیار کاربرد دارند و فقط به صنعت ساختمان سازی مربوط نمی شود.

نبشی یکی از مهمترین پروفیل های ساختمانی می باشد که دارای دو ضلع به نام بال است که این بال‌ها به صورت عمود با زاویه ۹۰ درجه کنار یکدیگر قرار گرفته اند و شکلی ‌L مانند دارند، گفتنی است که اندازه بال‌ها می‌تواند یکسان باشد یا نباشد. طول بال های نبشی و ضخامت آن می‌تواند بیانگر نام انواع نبشی می باشد.

در نقشه های ساختمانی برای مشخص کردن این موضوع که آیا بال‌ها با هم برابرند یا نه از نماد و عدد استفاده می‌شود به این صورت که اگر در کنار حرفL  فقط عدد باشد یعنی اندازه بال‌ها برابر است اما اگر بجز عدد علامت ضربدر نیز در کنارش باشد به این معنی است که اندازه بال‌ها برابر نیست.

کاربرد نبشی:

از نبشی ها می‌توان به دو صورت منفرد و مرکب در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی استفاده کرد. وظیفه اصلی نبشی متصل کردن دو قسمت فلزی به یکدیگرمی‌باشد.

از نبشی برای متصل کردن پل ها به ستون ها یا تیراهن ها به بیم های باربر، اتصال ستون ها به صفحات در فوندانسیون ، ساختن سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه ، ساخت دکال نتقال نیرو ، اتصالات نیم گیردار و گیردار همچنین اتصال صفحات به ستون ها و حتی در ساخت خرپا استفاده می‌شود.

نبشی به دو صورت خرد وشاخه ای وجود دارد که از نبشی های خرد شده که به آن ها نبشی لقمه ای گفته می‌شود در آسانسور سازی استفاده فراوانی می‌شود.

انواع نبشی:  نبشی ها به دو صورت نبشی فابریک و نبشی پرسی تولید می‌شوند.

نبشی پرسی: این نوع نبشی از طریق خم کردن ورق های فولادی با کمک دستگاه رول فورمینگ ساخته می‌شوند.

به این صورت که ورق فولادی به طول ۶ متر را در معرض عبور غلتک های دستگاه قرار می‌دهند که در حین انجام این کار ورق حالتی صاف وL  شکل به خود می‌گیرد. بعد از اینکه شکل دلخواه ایجاد شد هنگام خروج از انتهای دستگاه توسط یک تیغه بزرگ و سنگین به اندازه مورد نظر قطعه قطعه می‌شود.

نبشی فابریک : این نوع نبشی با پروسه ورود شمش فولادی و خروج نبشی با شکل دلخواه ساخته می‌شود یعنی از همان ابتدا به شکل نهایی و دلخواه از خط تولید خارج می‌شود.

به این صورت که شمش هایی با اندازه مشخص را وارد کوره ای با درجه حرارت مناسب می‌کنند سپس با عبور آن از قفسه های نورد گرم و کاهش عرض مقاطع و افزایش طولش به ۶ یا ۱۲ متر از خط تولید خارج می‌شود و روانه بازار می شود.

ابعاد نبشی:

سایز نبشی ها می‌تواند بر اساس خواسته های مصرف کننده و مشتری و نوع استفاده متغییر باشد اما استاندارد هایی نیز وجود دارد که به آنها اشاره می‌شود.

نبشی ها را معمولا با طول‌های ۶ و ۱۲ متر می‌سازند. ضخامت آن‌ها را طبق جدولی به نام جدول اشتال می سازند . این ضخامت در دنیا بین ۳ تا ۳۵ میلی‌متر است اما در ایران نبشی ها را با ضخامتی بین ۳ تا ۲۰ میلی‌متر می‌سازند.

قیمت نبشی

قیمت نبشی به قیمت روز آهن بستگی دارد و برای گرفتن قیمت نبشی بهتر است از یک منبع موثق این کار صورت گیرد ، با این کار هم می توانید از کیفیت محصول مطمئن شوید و هم کالای مورد نیاز خود را با قیمت هایی ارزانتر و به صرفه تر تهیه کنید ، در این مطلب برخی از بازرگانی هایی که اعتبار قابل قبولی دارند را به شما معرفی کردیم.

 

 

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «قیمت نبشی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *