مفتول سیاه | سیم آرماتور بندی

5/5 - (3 امتیاز)

مفتول سیاه

مفتول یکی از مهمترین مصالح در ساختمان سازی میباشد که برای مصارفی همچون ، آرماتور بندی ، قالب بندی مورد استفاده قرار میگیرد.

مفتول یا مفتول سیاه در واقع به عنوان گره دهنده دو میلگرد که در عملیات بتن ریزی ، قالب بندی مورد استفاده قرار میگیرد ، مفتول از جابجایی میلگرد ها جلوکیری میکند که باعث میشود ، از بهم ریختن طرح آرماتور بندی جلوگیری شود.

مفتول سیاه با سیم آرماتوربندی چه تفاوتی دارد ؟

اگر به تازگی با این سوال مواجه شده اید که چه تفاوت هایی ممکن است بین مفتول سیاه و مفتول آرماتوربندی وجود داشته باشد پس با ما همراه باشید تا این موضوع را برای شما شفاف کنیم.

در واقع هر دو این اقلام یکی هستند ، به تعریف این محصول دقت کنید :

مفتول سیاه رنگی که به آن پخته هم می گویند و در مراحل ابتدایی ساخت سازه و در بخش بتن ریزی استفاده میشود و نیز نقش بسیار مهمی در ایجاد استحکام های عرضی و نیز از ترک خوردن بتن در طی زمان های طولانی جلوگیری می کند.

سیم آرماتوربندی نیز همین محصول است ، اما چرا این نام را برای آن در نظر گرفته اند ؟

دومین استفاده مهم از این محصول همانطور که از نامش پیداست در آرماتوربندی می باشد ، این رشته های فلزی به واسطه نرمی و انعطاف خود در به هم متصل کردن آرماتورها و نیز در وصل کردن ورقه های توری رابیتس به یکدیگر می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

حالا که پاسخ پرسش خود را دریافتید ، می خواهیم به سراغ انواع کاربرد این محصول برویم و ببینیم که در کجا از این مفتول پر کاربرد استفاده می شود.

موارد استفاده مفتول سیاه یا سیم آرماتوربندی

علاوه بر دو نوع کاربرد این محصول که در ابتدا به آنها اشاره کردیم ، کاربرد های ثبت شده مختلفی برای این مفتول وجود دارد ، این محصول بنا به انعطاف خود در بسیاری از موارد مربوط به ساخت سازه توانسته است محبوبیت زیادی را در بین مهندسین کسب کند.

البته برای استفاده های دیگر از این محصول در هنگام تولید آن ویژگی های منحصر به فردی در نظر گرفته می شود و روش های متفاوتی برای تولید آن وجود دارد اما ماهیت آن در تمامی روش های تولید حفظ شده است و به دلیل استفاده از مقادیر مختلف مواد در آن برای استفاده های دیگر در رنگ و میزان انعطاف آن تفاوت ایجاد می شود.

ویژگی هایی که یک مفتول سیاه باید داشته باشد

نرمی و انعطاف از خصوصیات بیادی این محصول می باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مفتول را برای چه کاری و در کجا می خواهید استفاده کنید ؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است از مهندسین سازه راهنمایی بخواهید و با توجه به توصیه های آنها مفتول مورد نظر را تهییه کنید ، در واقع میزان نرمی و انعطاف در این مفتول ها نقش اساسی را ایجاد کرده و تفاوت را در بین دیگر گونه ها قائل می شود.

خصوصیت دوم وزن این محصول است که می تواند بسیار مهم تلقی شود ، با توجه به میزان فروش این محصول در انواع مختلف خود ، این نتیجه به دست می آید که ورقه های سبکتر مفتول بسیار محبوب تر و پر فروش تر از بقیه هستند.

آشنایی با ویژگی صنایع چه کمکی به ما می کند ؟

در واقع همانطور که معرفی محصولات دیگر این مجموعه مانند توری حصاری ، توری گابیون ، توری مش ، و دیگر انواع صنایع فلزی گفته شد ، با توجه به ماهیت و ویژگی های هر محصول می توان به بهترین وجه از آنها استفاده و کاربردهای آنها درک کنیم.

بنابراین پیش از انتخاب هر محصول می بایست به توضیحات گفته شده در مقالات مربوط به خودشان به خوبی دقت کنیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مفتول گالوانیزه

مفتول گالوانیزه یکی دیگر از محصولات گروه تولیدی توفیقی میباشد که عملیات گالوانیزیسیون برای دوام و طول عمر بیشتر و جلوگیری از پوسیدگی مفتول مورد استفاده قرار میگیرد.

مفتول گالوانیزه از نظر اندازه و طول با مفتول سیاه یکسان میباشد اما بدلیل اینکه گالوانیزه برای مصارفی که زیر باران ، برف و بیشتر در محل هایی استفاده میشود که در معرض هوای مرطوب قرار میگیرد کمتر مورد استفاده قرار میگیرد ولی کارایی بالاتری دارد.

یک دیدگاه دربارهٔ «مفتول سیاه | سیم آرماتور بندی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *