تیرچه بلوک و تیرچه کرومیت

میزان رضایت مندی شما

تیرچه بلوک

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهمترین مصالح ساختمانی که برای ایجاد بسیار کاربرد دارد ، تیرچه بلوک باشد ، چرا که تیرچه نقش بنیادی را در ساختمان و بالاخص در ایجاد سقف ایجاد مینماید.

در گذشته هنگام ایجاد سقف از تیرچه و بلوک بعنوان مصالحی که بین تیرچه ها را پر مینماید استفاده میشد ، اما به مرور زمان و با به وجود آمدن استاندارد های جدید در ساختمان سازی ، یواش یواش بلوک های بتنی جای خود را به یونولیت سقفی دادند و باعث شد این نام تیرچه بلوک روی تیرچه یونولیت بماند.

معمولا بیشتر افرادی که با ما تماس میگرند و میخواهند تیرچه خرید نمایند ، از ما تیرچه بلوک درخواست مینماند در صورتی که شاید اصلا از بلوک بتنی استفاده ننمایند.

به زبان ساده به ترکیب میلگرد و بتن ، تیرچه بتنی و با ترکیب ورق سیاه و میلگرد تیرچه کرومیت بدست می آید.

تیرچه بتنی

تیرچه بتنی به ترکیب میلگرد ، بتن و زیگزال گفته میشود که در بخش به تشریح تیرچه بتنی خواهیم پرداخت :

اجزای تیرچه بتنی :

میلگرد بالا تیرچه :

میلگرد فوقانی یا میلگرد بالایی یکی از مهمترین بخش های تیرچه ها میباشد که نقش مهم و اساسی در تیرچه را ایفا مینماید و در واقع این میلگرد نقش تعادل را در تیرچه دارد.

نمره میلگرد های بالایی معمولا بین 8 تا 18 متغیر و بسته به اندازه طول تیرچه است.

تیرچه بلوک
تیرچه بلوک

زیگزال تیرچه :

زیگزال نقش مهمی در تیرچه دارد ، چرا که نقش این بخش اتصال میلگردهای فوقانی به تحتانی و بتن را دارد ، پس میلگرد این بخش باید حتما در شان تیرچه و در حدی قوی باشد که بتواند وزن تیرچه را تحمل نماید.

زیگزال ها به دو صورت صنعتی و سنتی میباشد.

نمره زیگزال سنتی (Co2) به این صورت میباشد :

زیگزال تک 6 ، دوبل 6 ، تک 8 ، دوبل 8 ، تک 10 و دوبل 10

که اندازه و نمره تیرچه ها بسته به اندازه تیرچه میباشد.

زیگزال صنعتی (دستگاه) نیز به این صورت میباشد.

دوبل 4.5 ، دوبل 5 و دوبل 5.5

میلگرد تحتانی :

میلگرد پایینی نیز در تیرچه نقش بسزایی ایفا مینماید ، چرا که این میلگرد با قرار گرفتن در بتن و اتصال به زیگزال ، قسمت پایینی تیرچه با قسمت فوقانی را بهم متصل مینماید.

میلگرد های قسمت تحتانی بصورت جفت است و هنگامی که مثلا مشتریان میگویند تیرچه با میلگرد پایینی 16 میخواهیم یعنی دوبل میباشد.

نمره میلگرد های تحتانی بصورت 8 ، 10 ، 12 ، 14 ، 16 و 18 و … میباشد.

بتن تیرچه :

بتن تیرچه نقش پایه و استحکام تیرچه را بازی مینماید یعنی درواقع نقش نگه داشتن میلگردها بالایی ، زیگزال و میلگرد تحتانی را دارد.

میلگرد تقویت :

گاهی اوقات برای محکم تر شدن تیرچه نیاز به یک میلگرد برای ایجاد قوای بیشتر در تیرچه نیاز است ، که براساس نیاز تیرچه ممکن است نمره میلگرد از 8 تا 18 متغییر باشد.

تیرچه کرومیت :

تیرچه کرومیت یا تیرچه تمام فلزی به نوعی از تیرچه گفته میشود که بجای استفاده از بتن در تیرچه بتنی از ورق سیاه ، نبشی استفاده میشود که در نهایت استحکام تیرچه با قاطی شدن بتن بالا میرود.

تیرچه کرومیت بر خلاف تیرچه بتنی که بصورت متری فروخته میشود باید بصورت وزنی به دست مشتریان و در نهایت فروخته شود.

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی بعنوان یک مصالح ساختمانی مکمل در سقف سازی در کنار تیرچه بلوک قرار میگیرد ، یعنی بین هر سری پشت سر هم تیرچه ، یک ردیف یونولیت سقفی قرار میگیرد که یونولیت ها نیز براساس نوع مصرف ، تعداد تیرچه و متراژ متنوع میباشد.

یونولیت های امروز بصورت دیر سوز و کند سوز میباشد ، چرا که یکی از دلایل مهم جایگزینی یونولیت بجای بلوک ، همین خاصیت کندسوزی و دیر سوزی است.

قیمت تیرچه بلوک

مشتریانی که قصد خرید و یا اینکه قصد اخذ قیمت تیرچه بتنی را دارند باید ابتدا قیمت هر متر از تیرچه ها را محاسبه نمایند و در متراژ تیرچه ضرب تا قیمت یک عدد تیرچه و در نهایت کل متراژ را بدست آورند.

برای بدست آوردن قیمت تیرچه بلوک باید وزن میلگردها را در قیمت روز میلگرد ضرب و در نهایت قیمت هر متر بتن ریزی ، هزینه زیگزال و غیره محاسبه تا در نهایت به قیمت تیرچه بلوک برسند.

قیمت تیرچه کرومیت

برخلاف تیرچه بتنی که بصورت متری محاسبه میشود ، تیرچه کرومیت بدلیل اینکه تماما از فلز تشکیل شده ، برحسب کیلو قیمت گذاری میشود.

و هنگام خرید تیرچه کرومیت به مشتریان گرامی توصیه میشود که وزن هر متر تیرچه را از تولید کننده و فروشنده درخواست نمایید تا هنگام خرید به مشکل برنخورید.

سایت آهن توری یکی از معتبرترین و بروزترین سایت ها در زمینه فروش تیرچه بلوک میباشد که توصیه میشود خریداران و مشتریان گرامی برای اخذ قیمت تیرچه، قیمت تیرچه کرومیت به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *